Sierra Leone - Reisverslag uit Makeni, Sierra Leone van Thomas Linders - WaarBenJij.nu Sierra Leone - Reisverslag uit Makeni, Sierra Leone van Thomas Linders - WaarBenJij.nu

Sierra Leone

Door: Thomas Linders

Blijf op de hoogte en volg Thomas

01 April 2019 | Sierra Leone, Makeni

Hallo allemaal,

Gisteravond is het grote avontuur begonnen en ben ik vanaf Brussel met het vliegtuig, via CasaBlanca, uiteindelijk midden in de nacht geland in Freetown. De lokale Street-Child medewerker kwam me met een taxidriver ophalen van het vliegveld. Na een rit van 2,5 uur door het donkere Sierra Leone kon ik s'ochtends om 6u m'n nieuwe bed induiken in de Street-Child Compound in Makeni! Dit zal het grootste deel van mijn stage m'n huis zijn, samen met de andere internationale vrijwilligers die hier zitten op dit moment.

Vandaag is het vooral wennen aan de Afrikaanse warmte, chaos en het nakomen van hun afspraken. Uiteindelijk heb ik een lokale SIM-kaart gefixt waarop ik de komende tijd bereikbaar zal zijn. Het internet is hier prima, dus Whatsappen gaat prima! Het telefoonnummer is:
+23230062141

De komende weken houd ik jullie verder op de hoogte van de vorderingen en belevenissen hier!

groet,
Thomas

  • 03 April 2019 - 14:37

    Wim:

    Heel veel goeds en sterkte met warmte chaos en jouw project!!

  • 03 April 2019 - 16:12

    Pieter:

    Hi Thomas, leuk om van je te horen. Veel succes gewenst en ik hoop nog veel over je avontuur te lezen. Ook ik vond onze ontmoeting bijzonder. Groet Pieter.

  • 07 April 2019 - 05:20

    Mieke:

    Hoi Thomas,

    Je bent nu een weekje in Sierra Leone. De vuurdoop heb je gehad. De eerste dagen zitten er op en het is nu weekend en zo ik van je begreep ga je even genieten. Juist de eerste dagen waarin je zo ontzettend veel nieuwe indrukken opdoet vragen ook even een momentje om dit alles te laten zakken en te beseffen wat het allemaal met je doet. Naast het project zie je zoveel van de cultuur en is het een boeiende zoektocht hoe je de aansluitingen met die cultuur gaat maken. Ik wens je hierbij heel veel succes. Hartelijke groetjes, Mieke

  • 30 April 2019 - 17:42

    Wim:

    Nu een maand later en nota bene koningsnacht gemist, Ajax euforie en allerlei andere gedoe. Heel veel plezier en succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Vanaf 1 april t/m midden juni loop ik in Sierra Leone stage voor m'n minor 'Entrepreneurship'. De organisatie Street-Child helpt onder andere mensen in Sierra Leone om een eigen bedrijf op te zetten en deze ook te onderhouden. Het doel van mijn stage is om te kijken naar de uitwerking van het business-plan van Street-Child en hierbij te kijken waar de sterke- en zwakke punten van dit businessplan liggen. De komende weken houd ik jullie via deze weg op de hoogte van mijn leven hier!

Actief sinds 01 April 2019
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 3834

Voorgaande reizen:

01 April 2019 - 14 Juni 2019

Sierra Leone 2019

Landen bezocht: